foto1
foto1
foto1
foto1
foto1






R5 cutaway

 

Prečo Renault 5 Turbo ?

   Stará R5 (r.v.1982) bola našim rodinným autom na bežné jazdenie, na ktorom sme sa naučili šoférovať a jazdiť, na ktorom som absolvoval svoje prvé preteky dovrchu. Auto sa nám jednoducho zapáčilo. Ubehlo pár rokov a s príchodom internetu sme zistili, že na základe R5ky boli postavené špičkové rally vozidlá - R5 Maxi Turbo s výkonom až 400 konských síl. Maxi sa stal našim snom (cca r. 2004).

Kde bol ?

   Náš Renoltík dlho dlho jazdil, až sa stali jeho 4 bubnové brzdy slabé a vypadané svetlomety takmer nepoužitelné (museli sme chodiť na dialkových) a po menšej kolízii bol dočasne odhlásený. Niekoľko rokov prečkal vo vetre a daždi a len nedávno (2011) sme ho dotiahli do dielne.

Prečo až teraz ?

   Sen, myšlienka, nápad a kľúčove auto sme mali. Čo nám však chýbalo, boli skúsenosti s tak náročnou prestavbou. Počas rokov 2006-2010 sme postavili niekoľko aut a zopár úspešných motorov. Posledné naše projekty - Škoda 130 Maxi (už názov čo-to naznačoval) a motor Fabia 1.4 Turbo ukázalii smer, ktorým sa máme uberať. Zvládnutie zložitých konštrukcii a preplňovania atmosferického motora nám dodalo odvahu pustiť sa do tak náročneho (a jedinečného) projektu, ako je Renault 5 Turbo

Aké sú ciele ?

   Cieľom nie je postaviť úplne dokonalú repliku vhodnú na autosalón, ale funkčnú repliku, schopnú zúčastniť sa pretekov automobilov dovrchu, prípadne asfaltovej rally súťaže. Určite nevynecháme šprinty a zrazy (teda hlavne Renault zrazy), keďže sa jedná o unikátne auto (na Slovensku nie je doposial jediný kus, Čechách 1 vozidlo v múzeu v Lánech + ďaľšie v súkromných rukách)

 

A teraz už skutočné vozidlo v začiatočnej fáze.......

r5 2002

zaciname

rezeme

 predna naprava

motor

prvy nosnik

motor stavba

montaz

zadna cast

zaklad

motor prevodovka

rameno

koleso

na kolesach

ja a on

cierne vnutro

zadna kapota

motor

striekame

axles

brembo

 

pistik4.jpg